Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Архіў навін

06.04.23

Парады бацькам ад МНС

Парады бацькам ад МНС

Работнікі МНС заўсёды заклікаюць бацькоў да таго, каб яны максімальна шмат часу надавалі навучанню сваіх дзяцей асновам бяспекі жыццядзейнасці.

Дарагія бацькі, мы б хацелі пазнаёміць вас з нашай наглядна-выяўленчай прадукцыяй, а таксама іншымі матэрыяламі для дзяцей. Выкарыстоўваючы іх, вам будзе нашмат прасцей навучаць свайго дзіцяці бяспечным паводзінам.

Напэўна вы задасце пытанне, а дзе ж вам шукаць матэрыялы для навучання свайго дзіцяці? Адказ просты: усё неабходнае па навучанні АБЖ, вы можаце знайсці на нашым афіцыйным сайце 112.by, у раздзеле»мультымедыя АБЖ".

Пры навучанні галоўнае гаварыць з дзецьмі на іх мове, і яны выдатна зразумеюць, што вы хочаце сказаць і ад чаго хочаце іх перасцерагчы. Дарагія бацькі, давайце з вамі паспрабуем разабраць паняцце»гаварыць з дзіцем на іх мове".

Такім чынам, для гэтага дарослым неабходна выкарыстоўваць прыклады, казкі, малюнкі і ўсё тое, што дапаможа дзіцяці зразумець, якія сітуацыі бываюць небяспечнымі, як паступіць, патрапіўшы ў іх і як іх пазбегнуць. Вучоба пройдзе марна, калі не ўлічваць асаблівасці дзіцячай псіхікі, якая пярэчыць формах «забаронена», «нельга», «ты абавязаны» і г.д. лепш дзейнічаюць формулы тыпу: «Давай вучыцца разам, дапамажы мне пазбавіцца ад турботы за цябе». Сітуацыі варта правяраць у гульнявой форме, а тлумачэнні лепш падмацоўваць даступнымі прыкладамі з вядомых казак. У казках, апавяданнях, мультфільмах усё даступна і вельмі падрабязна растлумачана. Задача бацькоў-акцэнтаваць увагу дзіцяці на асобных месцах.

Разгледзім варыянты навучання.

Першы. Глядзіце разам з дзіцем Мультфільмы!

Вось глядзіце: вы напрыклад, глядзіце са сваім дзіцем папулярны, сярод хлопцаў, мультфільм «Шчанюковае патруль», дзе адзін з герояў па імі Алекс трапіў у бяду з-за сваёй неасцярожнасці, а адважныя шчанюкі ратуюць яго. Важна: разабраць дэталёва сітуацыю на прыкладзе ўпадабаных дзіцем герояў. Агучыць асноўныя памылкі Алекса, прычыны траплення яго ў небяспечную сітуацыю і спосабы ліквідацыі яе.

Паважаныя бацькі, гэта ўсяго толькі прыклад мультфільма. Вы ж можаце разабраць любую кнігу, аповяд, мультфільм са сваім дзіцем і, зыходзячы з прачытанага або ўбачанага, сфармуляваць правілы бяспекі для свайго дзіцяці.

Прапануем таксама паглядзець мультсерыял МНС "Чароўная кніга «на нашым YouTubeканале (увесці запыт мультфільм» Чароўная кніга" МНС у інтэрнэт-пошукавіку).

Пасля прагляду задайце дзіцяці некалькі пытанняў.

1. Табе спадабаўся мультфільм? Што новага ты даведаўся?

2. А хто з герояў мультфільма табе спадабаўся? Чаму?

3. Хто з герояў парушае правілы бяспекі? Што з ім адбылося?

4. А хто з герояў паводзіць сябе правільна? Хто ім дапамагае ў гэтым?

5. Чаму нельга парушаць правілы бяспекі?

6. Што трэба ведаць, каб не патрапіць як воўк у небяспечную сітуацыю? А як бы паступіў у такой сітуацыі ты?

Па-другое. Чытайце са сваім дзіцем.

Казкі, прыказкі, прымаўкі – асноўны сродак навучання малых правілах бяспечных паводзін. Яны могуць шмат чаму навучыць не толькі дзяцей, але і бацькоў. Вы заўважалі, што ў казках для самых маленькіх трагічны фінал? Гэта чарговы напамін вам, бацькі, пра тое, што дзяцей без нагляду пакідаць нельга («Калабок», «сямёра казлянят»). Калі чытаеце казку з малым, абавязкова задавайце яму пытанні: "Чаму так адбылося?", "Што не так зрабіў герой?", "А як ты думаеш, што трэба было зрабіць?"Але не асуджайце персанажы, а разважайце над іх паводзінамі:" Ай-ай-ай! Дрэнна зрабіў Калабок! Нельга ўцякаць з хаты. Можна згубіцца! Або ліса з'есць!». Асуджаючы ўчынак героя, вы даеце правільныя арыенціры дзіцяці на будучыню, дапамагаеце зразумець, у чым памылка казачнага персанажа.

Трэці. Малюйце са сваім дзіцем:

Даказана, што дзеці ўспрымаюць навакольны свет вобразамі. Усё, пра што вы кажаце з дзіцем, ён павінен бачыць на карціне. Таму ў вас ёсць добрая магчымасць пагаварыць з ім аб правілах бяспекі ў доме. Намалюйце з малым план вашага жылля і чырвоным колерам пазначце небяспечныя зоны. Растлумачце дзіцяці, чаму менавіта ў гэтых месцах варта быць асцярожным і Што рабіць у выпадку небяспекі. Малюнак-універсальны спосаб навучання, з яго дапамогай дзіцяці лёгка можна прышчапіць навыкі бяспечных паводзін:

малюйце з дзіцем розныя сітуацыі і прамаўляць усё, што малюеце;

ü задайце дзіцяці тэму для малявання, а потым абавязкова распытайце малога, чаму ён гэта намаляваў;

ü складайце па малюнках гісторыі, для гэтага можна выкарыстоўваць кнігі-размалёўкі МНС.

Чацверты. Гуляйце са сваім дзіцем:

Бо гульня-Асноўны спосаб навучання дзяцей. Менавіта гуляючы, дзіця лепш запамінае асноўныя правілы. Увядзіце ў вашу гульнятэку новую гульню " Ратавальнікі спяшаюцца на дапамогу!». Абавязкова раскажыце дзіцяці аб працы ратавальнікаў, у якіх выпадках можа спатрэбіцца іх дапамога (пажар, абвал, утапленне і да т. п.), і як правільна выклікаць:

ü набраць нумар 101 або 112;

ü паведаміць свой адрас;

ü расказаць, што здарылася;

назваць сваё імя, прозвішча і тэлефон.

Згуляйце ролю дыспетчара, хай дзіця тэлефануе і выклікае ратавальнікаў. А потым памяняйцеся ролямі. Дзякуючы гульні ён засвоіць неабходныя веды:

Галоўнае, што павінен ведаць дзіця падчас пажару:

ü не панікаваць!!!

ü не хавацца;

уцякаць з дому на вуліцу;

клікаць на дапамогу дарослых;

выклікаць ратавальнікаў па тэлефоне 101 або 112.

Зрабіце разам з малым» напамінальнік", на якой будуць напісаны нумары экстраных службаў і бліжэйшых сваякоў. Змесціце яе каля хатняга тэлефона.

Прапануем вам Дзіцячыя гульні па бяспецы, у якія вы папросту зможаце пагуляць дома. Галоўнае-гэта ваша разуменне важнасці кожнага моманту навучання вашага дзіцяці бяспечным паводзінам і разумнай асцярожнасці. Такім чынам, давайце разгледзім першую гульню:

"Што рабіць, калі дома пажар»

Вы можаце паўтарыць і прайграць са сваім дзіцем неабходныя дзеянні і выпрацаваць пэўны алгарытм дзеянняў. Таксама ў рамках гэтай гульні можна намаляваць з дзіцем на лістку паперы «План эвакуацыі» з кватэры.

»Бяспечныя сітуацыі"

У гэтай гульні вы можаце прыдумляць розныя сітуацыі, а задача дзіцяці заключаецца ў тым, каб распавесці, як ён будзе дзейнічаць у той ці іншай сітуацыі. Што яму можна? А што нельга?

"Небяспечна-Бяспечна»

Перад дзіцем картка з намаляванымі на ёй прадметамі. Бацькі называюць прадмет і пытаюцца, ці небяспечна з імі гуляць ці не. Калі бяспечна, то дзіця закрывае прадмет жоўтым (зялёным) кружком. Калі небяспечна-чорным (чырвоным). Пры гэтым дзіця павінна растлумачыць, чаму небяспечна гуляць з тым ці іншым прадметам.

»Небяспечныя сітуацыі"

У гэтай гульні вы, паважаныя бацькі, можаце разабраць і расказаць аб розных небяспечных сітуацыях (выкарыстоўваючы кніжку МНС «Прыгоды Дашы ў краіне небяспекі»).

- вывучыце з дзіцем ваш хатні адрас і нумар тэлефона, каб пры неабходнасці ён мог сам звярнуцца па дапамогу ў службу выратавання;

- каля тэлефона на аркушы паперы напішыце нумары экстраных службаў, і растлумачце дзіцяці пры якіх абставінах імі можна скарыстацца.

Фантазіюйце, прыдумляйце новыя гульні, тады час, праведзены разам з ім, будзе не толькі займальным, але і пазнавальным.

Паважаныя бацькі, памятайце: усе "ўрокі бяспекі" павінны праходзіць неназойліва, а ў гульнявой форме. Таму што гуляць для дзяцей-таксама натуральна, як хадзіць і дыхаць, бо калі вы гуляеце, любыя парады ўспрымаюцца зусім інакш, без унутранага пратэсту, таму што яны заўсёды дарэчы, таму што вы на роўных, вы партнёры, вы саўдзельнікі і сябры.

Яшчэ адна парада ад псіхолагаў: слова» нельга " ўжывайце як мага радзей. Бо пра падступства «нельга» многія бацькі ўжо ведаюць. З " не " і " не...» справа ідзе яшчэ горш. Ну не хоча наша падсвядомасць яго ўспрымаць!

Любая забарона наша псіхіка сустракае ў штыкі. І, каб паслухацца і прыслухацца (а тым больш засвоіць), даводзіцца зрабіць высілак, пераступіць праз сваё ўласнае «не хачу – не буду».

Узгадайце, як вы самі злуецеся на забароны ў сям'і ці на працы. А дзецям такі высілак зрабіць яшчэ цяжэй (хоць бы таму, што яны - народ свабодалюбівы). Вось і атрымліваецца: мы кажам " Не! Нельга!", а дзіця пачуць нас не гатовы. Мы кажам» Не рабі«, а яму чуецца " рабі, і хутчэй...».

Выкарыстоўвайце "заменнікі«, напрыклад»небяспечна". Лепш скажыце дзіцяці: "будзь асцярожны! Ўключаць пліту самому небяспечна! Ты можаш абпаліць руку. Давай я табе дапамагу"» І наогул, выкарыстоўвайце выдатнае слова» можна", для таго, каб пераключыць увагу вашага малога. Напрыклад:»уключаць электрачайнік самому – нельга, але можна зрабіць гэта, калі побач тата". Вучыце дзіцяці карыстацца электрапрыборамі, плітой, але пакрокава і пад наглядам. Гэта тычыцца любой сітуацыі. Лепш выкарыстоўваць часцей слова» можна", для таго, каб змяніць фокус увагі вашага дзіцяці.

І яшчэ, паважаныя бацькі, дзе і як дзіця праводзіць свой вольны час, з кім ён сябруе, якімі гульнямі захапляецца – гэтыя пытанні павінны быць прадметам пастаяннай вашай увагі. Выхаванне імунітэту асабістай бяспекі ў дзіцяці павінна ісці з пачуццём меры. Размова на гэтыя тэмы трэба весці добразычліва.

Паважаныя бацькі! Паклапаціцеся пра сваіх дзяцей-зробіце свой дом бяспечным. Яшчэ раз звяртаем Вашу ўвагу на тое, што дзяцей нельга пакідаць адных без нагляду. Вучыце сваіх дзяцей правілам бяспечных паводзін. Бо ў дзяцей павінна быць шчаслівае і Бяспечнае дзяцінства!

Відэаматэрыялы

  • "Огород на подоконнике"

Раздзелы сайта